Veelgestelde vragen

De antwoorden op de meest gestelde vragen, hebben we hieronder voor jullie op een rijtje gezet.
Staat je vraag er niet tussen? Stuur ons een mailtje.

Algemeen

❓ Wie organiseert Live in ’t Bos?

Live in ‘t Bos wordt georganiseerd door poppodium De Vorstin uit Hilversum samen met haar partners.

📍 Wat is het bezoekadres?

Live in ‘t Bos vindt plaats in het theater Loosdrechtse Bos op Landgoed Zonnestraal Hilversum. Het is gelegen aan Loosdrechtse Bos 19.

Wat zijn de openingstijden?

Live in ‘t Bos vindt plaats van donderdag 24 augustus t/m zaterdag 26 augustus. 
Donderdag 24 en vrijdag 25 augustus is het terrein geopend van 17:00 tot 23:00 uur.
Zaterdag 26 augustus is het terrein geopend van 16:00 tot 23:00 uur.

🏕 Kun je overnachten op Live in ’t Bos?

Het is niet mogelijk op het terrein te overnachten. Wel is er een ruim aanbod aan verblijf in Hilversum en omliggende plaatsen.

❌ Ik zie de zondag met Nielson niet meer op jullie website. What’s up?

Aan het einde van deze maand is het eindelijk zover: de eerste editie van Live in ’t Bos! Van de vier concertavonden zijn er al twee uitverkocht. We zijn ontzettend blij met jullie waardering en het doet ons goed dat veel mensen er nét zo naar uitkijken als wij dat doen! 🎵

Wel hebben we ook gemerkt dat sommige omwonenden moeten wennen aan het idee van een nieuw evenement in het Loosdrechtse Bos en hier hebben we begrip voor. Daarom zijn we enige tijd geleden in gesprek gegaan met omwonenden en de gemeente om te kijken hoe we Live in ’t Bos zo kunnen organiseren dat het…

1. Veilig en verantwoord is (en de impact op de omgeving minimaal is);
2. Een plezierige ervaring is voor bezoekers, artiesten én omwonenden;
3. Een evenement dat aansluit op de behoefte aan livemuziek beleving in Hilversum en omgeving

Na uitvoerig overleg met alle betrokkenen is door de gemeente besloten dat Live in ’t Bos 2023 door kan gaan in aangepaste vorm. Dit betekent dat we ons maximaal inspannen om overlast te voorkomen en dat Live in ’t Bos geen vier, maar drie dagen mag duren. Noodgedwongen wordt hiermee de laatste dag – de zondag van Live in ’t Bos 2023 – geschrapt. Het concert van Nielson, néomi, Ben Forte en Sven Ross zal dus niet doorgaan.

We keken heel erg uit naar het concert van Nielson en de andere artiesten en balen er dan ook enorm van. We begrijpen dat dit voor alle kaartkopers van 27 augustus ook een grote teleurstelling is. Zij hebben een mail ontvangen met nadere informatie.

Ondanks dit vervelende nieuws hebben wij er veel zin om met jullie drie onvergetelijke dagen tegemoet te gaan. We zien elkaar op 24, 25 en 26 augustus in het Loosdrechtse Bos! De laatste kaarten voor het concert van Kovacs zijn nu in de verkoop.

Bereikbaarheid

🚲 Zal ik op de fiets komen?

Ja! Dat is een heel goed idee. Vanuit Hilversum en omliggende gemeenten is het terrein ook via verschillende routes goed bereikbaar met de fiets.

🚎 Zal ik met het OV komen?

Dat kan zeker! Op het landgoed is een bushalte (buslijn 104), waardoor Live in ’t Bos per openbaar vervoer goed bereikbaar is. Deze bus vertrekt vanaf het treinstation van Hilversum.

🚗 Zal ik met de auto komen?

Er is bijna geen plek om te parkeren, dus we adviseren om niet met de auto te komen. Kom je toch met de auto? Navigeer dan naar ‘Loosdrechtste Bos 19, Hilversum’.

Tickets

🎟 Waar kan ik tickets kopen?

Je kunt gemakkelijk via onze website www.liveintbos.nl tickets kopen. Je zal doorverwezen worden naar de ticketshop van De Vorstin. Na het afronden van de bestelling ontvang je een bevestigingsmail met daarin de tickets.

Uiteraard zijn ook fysieke tickets beschikbaar. Deze zijn te koop bij Platenhuis ’t Oor aan de Leeuwenstraat 44 in Hilversum.

👩🏽‍💻 Hoe werkt online bestellen?

Stap 1: Account aanmaken / inloggen
Maak een account aan in de ticketshop → aanmaken
OF
Log in met je bestaande Vorstin-account → inloggen
Kies je event en rond de bestelling af.

Stap 2: Mailbox
Je ontvangt een bevestiging van je bestelling via e-mail. Hierin staat een link om je tickets te downloaden. Ook zijn je tickets direct te downloaden in je account via ‘Mijn tickets’.

Stap 3: Tickets
Print je tickets uit of laat ze zien op je smartphone. Elke barcode is uniek, dus laat al je tickets uit de bestelling zien bij de entree. Om papierverspilling tegen te gaan, adviseren wij om het e-ticket vanaf je telefoon te laten scannen. Zet hierbij de schermverlichting op maximaal!

🆘 Help! Ik heb geen tickets ontvangen/en of ik ben ze kwijt.

Kun je je ticket niet meer terugvinden? Of ben je deze kwijt? Je kunt je ticket altijd terugvinden in je account. Je kunt hier inloggen. Vul vervolgens je e-mailadres en wachtwoord in en klik op Login. Daarna ga je naar het menu en klik je op ‘Mijn tickets’. Hier staat je bestelling. Klik op PDF om je ticket(s) te downloaden, of om op te slaan.

☎️ Kan ik telefonisch tickets reserveren?

Helaas is het niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen of te reserveren.

🔙 Kan ik mijn tickets teruggeven?

Dit is helaas niet mogelijk. Wij volgen hierin de algemene bezoekersvoorwaarden van de Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals (VNPF).

Je kunt wel altijd je ticket(s) via Ticketswap aanbieden aan andere geïnteresseerden. Wel merken we op dat wij geen partner zijn van Ticketswap, dus alle contact verloopt via dit kanaal. Wij hebben geen zicht op de vervolgstappen of financiële afhandeling.

🪙 Wat zijn servicekosten?

Naast de prijs van het kaartje, die de kosten dekt voor de gage van de artiest, betaal je servicekosten. Per ticket worden servicekosten gehanteerd, ongeacht of de tickets online, aan de kassa of bij Platenhuis ’t Oor worden gekocht. Met de servicekosten worden onder meer de kosten voor de software, online en fysieke verkooppunten, klantenservice, betaalkosten zoals iDEAL en kaartscanners gedekt.

😔 Wat als het Live in ‘t Bos wordt afgelast?

Wanneer je een ticket hebt gekocht en Live in ‘t Bos wordt afgelast, dan wordt het geld automatisch teruggestort op de rekening vanaf waar betaald is. Heb je een ticket gekocht bij ‘t Oor of aan de kassa? Dan kun je een mail sturen aan tickets@vorstin.nl met het verzoek om je geld terug te krijgen.

Huisregels & veiligheid

👨‍👩‍👦‍👦 Is er een leeftijdgrens?

De optredens tijdens Live in ’t Bos zijn echte luisterconcerten. We hopen en verwachten dat het publiek tijdens de optredens muisstil is en optimaal geniet van de muziek. Live in ’t Bos is dan ook geen geschikte plek voor jonge kinderen die niet voor een langere tijd stil kunnen zitten en zijn. We hanteren geen vaste minimumleeftijd, het ene kind is immers het andere niet. Wij denken dat deze inschatting het beste door de ouder van het kind gemaakt kan worden.
 
Alle bezoekers (ook kinderen) dienen een geldig ticket te hebben.
 
Ben je jonger dan 16 jaar? Dan ben je welkom onder begeleiding van een volwassene.

Is er EHBO aanwezig?

Tijdens Live in ’t Bos zal er voldoende EHBO aanwezig zijn.

🍱 Mag ik eten en drinken meenemen?

Het is niet toegestaan om eigen eten en drinken mee te brengen, dit om de simpele reden dat het verkocht wordt op het terrein. Over babyvoeding of voeding in verband met een aantoonbare allergie, doen we uiteraard niet moeilijk. Geef dit even aan bij de beveiliging of onze EHBO. 

🍻 Hoe zit het met drugs en alcohol?

Drugs zijn niet toegestaan op het terrein. De beveiliging heeft het recht dit af te pakken, of je (bij hogere hoeveelheden) over te dragen aan de politie. Alcohol wordt enkel ingeschonken aan bezoekers vanaf 18 jaar. Drink je toch alcohol onder de 18? Dan verzoeken wij je het terrein te verlaten. 

🚭 Mag ik roken?

Nee, roken is niet toegestaan.

🎧 Is gehoorbescherming nodig?

Bij een festival kan er sprake zijn van hoge geluidsdruk, daarom raden we aan om altijd gehoorbescherming bij je te hebben. Heb je deze niet bij je, dan kun je aan een van onze medewerkers vragen waar je ze eventueel tegen een kleine vergoeding kunt halen.

Live in ’t Bos zijn echte luisterconcerten. De artiesten zullen in een aangepaste akoestische setting spelen, we verwachten dus geen hoge pieken.

📸 Mag ik foto’s nemen of video’s opnemen?

Je mag helaas zonder toestemming geen professionele foto-, video- en audioapparatuur mee naar binnen nemen. Een consumentencamera met vaste lens is geen probleem. En uiteraard kun je met je telefoon opnames maken. Denk je daarbij wel een de mensen om je heen?

🙅🏼‍♀️ Word je lastiggevallen?

Uiteraard is er geen ruimte voor welke vorm van grensoverschrijdend gedrag dan ook. Word je lastiggevallen, of zie je dat dit gebeurt? Meld het dan meteen bij één van onze medewerkers! Dan lossen we het op. In het uiterste geval roepen wij de hulp in van de politie.

👮🏼‍♀️ Is er beveiliging op het terrein?

Gedurende Live in ’t Bos zal er te allen tijde toezicht worden gehouden door beveiliging.

🪑 Heb ik een vaste (zit)plaats?

Tijdens Live in ’t Bos hebben we voor iedereen een zitplaats bij het podium. Hierbij geldt het principe ‘wie het eerst komt, het eerst maalt’. Je kunt geen plek vooraf reserveren. Wil je vooraan zitten, kom dan op tijd. Sowieso heb je waar je ook zit prima zicht op het podium en het geluid is ook overal uitstekend. Dat is het mooie van een kleinschalig optreden in een setting als dit bostheater.

🐶 Mag ik mijn hond meenemen?

Nee, honden zijn niet toegestaan tijdens het luisterconcert. Om een optimale luisterervaring voor alle bezoekers te garanderen, vragen we vriendelijk om geen huisdieren mee te nemen naar het evenement. We willen voorkomen dat de aanwezigheid van honden afleiding veroorzaakt of storend kan zijn voor andere concertgangers. Heb je een hulphond? Daar maken we een uitzondering voor.

📑 Waar vind ik de overige huisregels?

Die vind je hier!

Toegankelijkheid

🧑🏽‍🦼 Is Live in ’t Bos goed toegankelijk voor mensen met een beperking?

Het terrein is in een bos. Dit betekent dat wij er alles aan zullen doen om het goed bereikbaar te houden, maar door bijvoorbeeld weersomstandigheden kan het zo zijn dat het terrein minder goed begaanbaar is. Uiteraard zullen onze medewerkers iedereen die hulp nodig heeft assisteren waar nodig. 

Kan ik tussentijds het terrein verlaten?

Ja! De picknick bevindt zich vlak buiten het festivalterrein, je krijgt een polsbandje bij binnenkomst.

💊 Mag ik medicatie meenemen?

Wanneer je medicatie voor gezondheidsproblemen nodig hebt, meld dit dan bij de beveiliging bij de ingang. Indien nodig zal iemand van de EHBO het geneesmiddel controleren of in bewaring nemen. In bijna alle gevallen wordt het toegestaan om de medicijnen (met originele verpakking of recept) mee te nemen op het terrein.

☔️ Als het gaat regenen, mag ik dan een paraplu meenemen?

Natuurlijk gaan wij ervan uit dat het eind augustus héérlijk weer is. Twijfel je toch, en wil je zeker zijn dat je geen bui over je heen krijgt? Neem dan even een poncho mee. Een paraplu moet je inleveren bij de entree: het is gevaarlijk voor de mensen om je heen én vervelend voor mensen die achter je zitten en de muziek willen genieten.

🤰🏼 Mag ik Live in ‘t Bos bezoeken als ik zwanger ben?

Live in ‘t Bos bezoeken wanneer je zwanger bent, is op geheel eigen risico. Eventueel kun je met je huisarts of verloskundige overleggen wat een verstandige keuze is. Er worden geen extra faciliteiten gearrangeerd.

Eten & drinken

🥙 Wat is er te eten en drinken op Live in ’t Bos?

We hebben een ruim assortiment aan diverse eet- en drinkmogelijkheden! Zo bestel je o.a. een heerlijke vegan bietenburgers of black angus burger. Daarnaast hebben we ook souvlaki en noodles.

Of wat dacht je van een luxe goedgevulde vegan diner box of een lekkere snackbox? Meer informatie over deze boxen vind je hier. Let op: de boxen zijn alleen van te voren te reserveren.

🧃 Mag ik eten en drinken meenemen?

Het is niet toegestaan om eigen eten en drinken mee te brengen, dit om de simpele reden dat het verkocht wordt op het terrein. Over babyvoeding of voeding in verband met een aantoonbare allergie, doen we uiteraard niet moeilijk. Geef dit even aan bij de beveiliging of onze EHBO. 

Overig

🔎 Help! Ik ben iets verloren…

Wij gooien niks weg! Ben je na het bezoeken van Live in ‘t Bos iets verloren/kwijt? Stuur dan gerust een mailtje naar info@vorstin.nl

🤨 Staat je vraag er niet tussen?

Staat je vraag niet tussen onze veelgestelde vragen? Dan kan je ons via info@vorstin.nl bereiken. Heb je een specifieke vraag over je ticket(s)? Stel dan je vraag via tickets@vorstin.nl.

Tickets